Vi sees … Fulldistanse triathlon 18.juni 2017

Informasjon om svømmetrase, sykkelløypa og løpetrase.

Vi_sees-Sportshelg

Svømmetraseen starter på Ringhaugstranda og ender i Surka båthavn, på Vallø. Dette er 3800m.

Svømmetraseen blir da i ett strekk. Dette er «open water» i saltvann

Sykkelløypa T1, Surka Båthavn:

loypeprofil_sykkel_2016

Starten på sykkelløypa ved Vallø Båthavn, Surka

Starter i Surka båthavn, og ut til høyre på Nedre Bogenvei. Deretter til venstre, inn på vei 115.

Opp til rundkjøringa på Olsrød, der tas det til venstre. Rett gjennom lyskrysset, Presterød, husk at trafikkreglene gjelder. Er nå på RV311. Ned bakken, så er du på Kilen, skal rett gjennom to rundkjøringer og til høyre i den tredje. Nå er du i Halfdan Wilhelmsens Alle. I Heimdalkrysset, rundkjøring, tar til venstre, er nå i Slagenveien.  På toppen av bakken i Slagenveien tar du inn til venstre i Larviksgata, følger denne til du kommer til Wilhelm Wilhelmsens vei (4. krysset)

Så forbi Tønsberg Svømmehall, så til venstre. Du er nå i Stoltenbergs gate, RV325. Sykle rett gjennom Mamut krysset, er nå på RV308. Husk at trafikkreglene gjelder her også. Videre over Kanalbrua, rett over 1.rundkjøring på Nøtterøy.  Her går veien videre mot Borgheim.

Sykkelløypa vender på Verdeens Ende.
Sykkelløypa vender på Verdens Ende.

Rett fram og videre til Kjøpmannskjær, over Vrengenbrua, med vending på VERDENS ENDE. Du er nå på vei tilbake, nå skal det tas til høyre mot Ormelet, videre ned til Sandøsund, vending på Sandøsund brygge.  På vei tilbake, mot BORGHEIM, og Tønsberg Sentrum igjen.

Inn til Tønsberg sentrum, rett over Mamut krysset, Stoltenbergs gate, RV 325. Rett gjennom Hvalen krysset, inn i Farmannsveien.

Gjennom 2 rundkjøringer, og ut på Semslinna, RV 300, opp til Semsbyen, til venstre, så gjennom Semsbyen, så til høyre, mot Anholt, inn i Askehaugveien, og videre inn i Dalenveien. (Dette er på samme strekning, ca. 1 km etter) Så til Holmen, til venstre inn i Horntvedt veien, til høyre ved Toverud, og til venstre ved Gjein, er nå i Kodalveien, RV 305.

Til høyre i KODAL SENTRUM, mot Svartrød, videre mot Trollsås, Pipenholt og Åsrum. Så til høyre ved Sundet Bru, runder Åsrumvannet, da er vi på RV 304.

I krysset ved Holm er det rett fram, inn på Hedrumsveien, forbi Hvarnes kirke. Inn på RV 306, Hvarnes, opp til høyre, Holtebygdveien, forbi SOLBERGVANN og Bølevann, ned til Einarsrød, Dalsroveien til Nes. Så til venstre på Nesveien (fortsatt RV306), mot Høyjord, ned på Høyjordveien, Heimdal, til Kjønnerød. Så kommer du til Askjer, så til høyre inn på RAMNESVEIEN, forbi RAMNES KIRKE, videre mot Jarberg, ned til Semsbyen, over nye E-18, på sykkelsti, Aulerødkrysset.

Til venstre langs gamle E-18, under E-18, forbi Nauen, opp til Gullikrysset. Så på sykkelsti over E-18, over til Gulli, inn på RV650. Så over jernbanen via RV 540, opp til Hortensveien. Videre mot Tønsberg Messeområde og inn på Maier Arena. Da er du i T2. T2 vil ligge på østsida av Maier Arena, mellom der og Messehall A.

Maier Arena Statue av Fred Anton Maier, f.15.12.1938-d.09.06.2015.. OL-gull 5000m i 1968 OL-Sølv 5000 m i 1964 OL-Sølv 10 000m i 1964 og 1968 Europamester og Verdensmester i 1968, 9 mesterskapsmedaljer, enkeltdistanser, i VM. 8 mesterskapsmedaljer, enkletdistanser, i EM Innehatt 11 verdensrekorder Egebergs Ærespris 1967 Oscarstatuetten 1968 Årets Idrettsmann 1968 Århundrets idrettsmann i Vestfold 1900-1999 3 Norske Mesterskap i 100km sykkel.
Maier Arena
Statue av Fred Anton Maier, f.15.12.1938-d.09.06.2015..
OL-gull 5000m i 1968
Oscarstatuetten 1968
Årets Idrettsmann 1968
Århundrets idrettsmann i Vestfold 1900-1999
3 Norske Mesterskap i 100km sykkel.

Løpeløypa går fra T2, forbi MESSEHUSET, og runder dette, og opp igjen til Maier Arena. Nå løper du på vestsiden av Maier Arena. Så ut fra Tønsberg Messeområde, til venstre og langs sykkelstien, UNDERGGANGEN VED KJELLE, så videre mot UNDERGANGEN FØR BARKÅKER.  Krysse RV117, under Hortensveien RV325, opp til krysset Robergveien/Hortensveien, her er det ca. 1 km til VENDING. Så tilbake. Under Hortensveien, følge grusvei, ca. 1100m. Så til høyre, inn på skogsti, ca. 600m, så til høyre inn på skoleområde, og asfaltert sykkelsti.  Forbi og langs Tredjedammen, under Hortensveien, og langs Andredammen, opp til MESSEHUSET, videre opp til Maier Arena, og ut på sykkelstien mot Barkåker, for runde nr. 2. Etter 3 runder er løpingen fullført. Målgang er ved MESSEHUSET.

Det vil være matstasjoner både i sykkel-  og løpetrasen. Det er ikke lov med følgebil, eller, på noen måte, motta hjelp fra utenforstående, underveis i løypa.